Aanbod

communicatie & gedragstrainingen

‘’ Het grote voordeel dat we als mens hebben is dat wij door waarden worden gedreven en niet door wat een ander ons als opdracht geeft ”

Training 1

Verbinding en 
leiderschap vergroten 
vanuit waardengedreven 
communicatie

Als je beseft dat 80 procent van hoe een merk wordt waargenomen te maken heeft met het gedrag van de organisatie, is trainen en reflecteren op de manier waarop we omgaan ineens heel vanzelfsprekend. Het is nodig om te investeren en reflecteren op hoe we ons uiten om talent intrinsiek te verbinden met de organisatiedoelen én om klanten te blijven binden. 

Durf jij het aan om echt verbinding te maken met jezelf en met jouw team?

Wat kun je verwachten van de training?

In een dagdeel neem ik teams mee in de missie en waarden van de organisatie, welk gedrag we daarbij verwachten en hoe we dat in de praktijk ervaren. Het zijn open sessies waarin karakters of meningen niet goed of fout zijn. We gaan op zoek naar welke manier van communiceren en samenwerken past binnen de organisatiewaarden en houden daarbij steeds ons vizier gericht op het behalen van de missie. Heel concreet en praktisch, zodat je na de sessie samen op een structurele en prettige manier kunt reflecteren op elkaars gedrag en welke impact dat heeft op de organisatiedoelen en het individuele werkplezier.

Wat levert het op?
  • Een diepere verbinding met elkaar én met de missie van de organisatie.
  • Duidelijkheid in wat we van elkaar verwachten in het contact en welke rol en verantwoordelijkheid we daar zelf in kunnen nemen.
  • Bewustwording op de eigen manier van communiceren en hoe dat in verhouding staat tot waar de organisatie voor staat.
  • Een reflectietechniek waarmee collega’s elkaar onderling kunnen spiegelen of hun gedrag ‘organisatiewaardig’ is.
  • Een eigen en veilige werkcultuur gebaseerd op vertrouwen.
Voor wie is de training bedoeld?
  • Voor directie en management
  • Leidinggevenden
  • Diverse teams die samen met leidinggevende willen werken aan een sterke interne binding met de doelen van de organisatie
Training 2

Strategische communicatie: koers behouden vanuit je positionering

In communicatie lijkt er niets moeilijker te zijn dan koers behouden. Want het is nu eenmaal normaal om regelmatig zichtbaar te zijn en dan is het verleidelijk om over zaken te communiceren die niet per se bijdragen aan de strategische doelstellingen. Een lange termijnstrategie die leidt tot het behalen van je missie, vraagt ook wel veel geduld en vertrouwen. 

Vertrouw jij op de strategie en wil je focus behouden op wat je als organisatie écht belangrijk vindt?  

Wat kun je verwachten van de training?

In deze interactieve training richten we ons op de essentie van jullie organisatie: de reden van bestaan. Ik laat zien hoe je de identiteit en ambitie van de organisatie in kunt zetten om de doelgroep aan te blijven spreken en strategische doelstellingen te behalen. Het doel van deze training is dat je helder hebt waaraan je communicatie moet voldoen om medewerkers betrokken te houden en externen geïnteresseerd en verbonden. Niet alleen nu of over een maand, maar tot de doelstellingen zijn bereikt. 

Wat levert het op?
  • Een methode om de communicatiestrategie vanuit de eigen identiteit en ambities vorm te geven.
  • Checklist waar de communicatie aan moet voldoen om de doelstellingen te behalen en koers te behouden.
  • Bewustwording op de huidige manier van communiceren en hoe dat in verhouding staat tot de essentie van de organisatie.
  • Meer inzicht en gevoel bij de essentie van de organisatie en de doelstellingen.
  • Energie en enthousiasme om een doeltreffende communicatiestrategie te maken en bewaken.
Voor wie is de training bedoeld?
  • Voor directie en management
  • HR & marketing en communicatieafdelingen

Klaar om jouw echte verhaal te delen?

Neem vrijblijvend contact op: